söndag 11 september 2011

Just nu regnar det

Japp. Det gör det. Riktigt mycket. Sådär så man kan sitta och lyssna på smattret mot taket. Så mysigt!

Den här helgen var jag ute i skärgården men min kompis och två andra familjer. Det var också mysigt, även fast det inte regnade. Det var riktigt fint väder faktiskt. Soligt och varmt, och på kvällen när det blev kallt var det bara att tända en brasa så blev det mysigt igen.

Utan att låta för pyrmanaktig vill jag bara tillägga att jag tycker eld är något av det vackraste som finns.


Jag var också på statslagsuttagningen i innebandy. Det var jättekul, dock inte så mysigt. Jag är dock rätt säker på att jag inte gick vidare, för jag var den sämsta på träningen, men det var jättekul i alla fall och alla var så otroligt duktiga och säkra med bollen!

Jag läste ut Johanna Lindbäcks Välkommen Hem i trosdags, och en recension hoppas jag kunna skriva imorgon. Bra var det i alla fall. Och mysig. Mysig mysig mysig.

Just nu läser jag Oryx & Crake av Margaret Atwood, precis som Johanna. När vi insåg att båda hade den oläst i sin bokhylla så bestämde vi att vi skulle läsa den samtidigt, och det gör vi nu. Jag har dock bara kommit några kapitel. Hittills verkar den bra, men ganska svår. Riktigt speciell också (på ett bra sätt).

Jag kan bara meddela att det regnar ännu mer nu. 


Just nu spelas också samma låt om och om igen i mina hörlurar, den underbara Defying Gravity från musikalen Wicked. Idina Menzel och Kristin Chenoweth är det som sjunger. Den låten är helt otrolig!


Något mer har jag nog inte att berätta. Varken mysigt eller inte mysigt. Men så ser mitt liv ut just nu i alla fall.

Det regnar fortfarande.


En extra guldstjärna till den som noterat hur många gånger jag skrivit "mysigt" i det här inlägget. För den late kan jag dock berätta att svaret är 11. Just so you know.

3 kommentarer:

  1. SV: Jag tror nog vi alla kan hålla med om att Gryffindor är bäst OCH kommer att vinna elevhemspokalen ;)

    SvaraRadera
  2. När det gäller hösten är nog "mysig" det ord som används mest, haha :)
    Tillsammans med "filt", "te" och "bok".

    SvaraRadera
  3. Det regnade helt sjukt mycket igår! Jag tyckte också det var mysigt :)
    Hur långt har du kommit med Oryx & Crake? Jag kan mejla dig senare.
    Var i skärgården var ni? Jag var och campade på Svartsö i somras. Det var trevligt (mysigt)!

    SvaraRadera