torsdag 15 september 2011

Facebook VS Twitter

Edit: Detta inlägg var tänkt att publiceras på min nya blogg där jag bara skriver om lite vad jag vill, men jag råkade publicera det här istället. Nu känns det lite dumt att ta bort det så att alla bara ser att jag gjort ett inlägg med sedan tagit bort det. Ledsen för det!

Varför denna maktkamp? Jag är medlem på båda och älskar båda.

Utan Facebook hade jag aldrig kunnat hålla kontakten med alla mina kompisar från språkresan i somras, som är utspridda över hela Sverige. Vi har till och med en egen liten grupp där vi pratar med varandra. Visst bytte vi mobilnummer också innan vi tog farväl, men att sitta och messa med varandra blir aldrig riktigt av. Facebook är helt enkelt det bästa som finns när det gäller att hålla kontakten.

Twitter tycker jag däremot är ett ställe där man möter andra med samma intressen som en själv. Där träffar man nya kompisar, diskuterar nördiga saker och får veta vad ens idoler äter till frukost. På Twitter följer jag alla medlemmar i Team Starkid och kan skratta åt deras galna diskussioner. Jag följer bokbloggare som jag också följer via deras bloggar, och där har vi nördiga diskussioner om allt från böcker till ... Inte böcker.

Fin summering:
Facebook = hålla kontakten
Twitter = dela intressen

Facebook + Twitter = Otroligt trevlig blandning

Get it?

4 kommentarer:

  1. Har aldrig testat twitter, verkar så krångligt :P

    Men får nog ta och göra det snart då...

    SvaraRadera
  2. Miriam Tisander: Gör det! Twitter är verkligen superkul. Dock lite beroendeframkallande.
    :)

    SvaraRadera
  3. AGREED. Jag använder twitter mycket mer än facebook, men det är bra att ha FB emellanåt. Speciellt för att kolla vad alla människor man känner/har känt gör.
    Men twitter - där är man hemma. Haha.

    SvaraRadera
  4. SVAR: ja, jag shoppade en hel del, fotat mycket och varit runt på en trädgård (mammas fina intresse). :P

    SvaraRadera