måndag 26 september 2011

En awesome konsert. På bio!

Igår var jag på Glee the 3D Movie. Den enda visningen i hela Stockholm. Det var helt otroligt!

Det första jag och min kompis Jojjo hörde när vi närmade oss biosalongen Park var ett skrik som vi direkt insåg tillhörde vår gamla klasskompis. Så vi gick dit, och det visade sig att hon skrek för att hon hade en tiara på huvudet. Men inte vilken tiara som helst. En tiara som Chris Colfer (Kurt) har haft på sig i ett framträdande! Jag fick prova den, och herregud var coolt det var! Jag ville inte tvätta håret sedan!

I alla fall så gick vi in och köpte popcorn, och sedan vidare in i salongen med våra snygga 3D-glasögon. Bioreklam. Mer bioreklam. Så plötsligt sprang det in två personer på varje sida om salongen och alla började skrika. Jag kunde inte låta bli att hoppas att det var någon av skådespelarna (önskedrömmar), men det visade sig vara två konferencierer. De lottade ut lite biobiljetter (inte till mig) och mutade en kille att sjunga Born This Way. Så började det äntligen! I början var det underbart. De sjöng många bra låtar, som t ex Sing, och mellan låtarna var det lite intervjuer med fans och liknade. Det var helt enkelt riktigt kul! Men så kom The Warblers (Darren Criss!) och sjöng Raise Your Glass, och publiken bara ställde sig upp och hoppade och klappade och skrek och sjöng. Så kul! Efter det fortsatte det stämningen och varenda gång man såg Blaine eller Kurt skrek alla som galna (jag också, i alla fall med Blaine). Born This Way och Loser Like Me var också helt underbara! Allt var helt perfekt! Mycket bättre än vad jag väntat mig.                                                                                                                
    När bion var slut och jag höll på att kissa på mig insåg jag plötsligt att jag inte rört mina popcorn sedan reklamen slutat. Jag blev tvungen att slänga dem. Hur tänkte jag när jag köpte popcorn egentligen? Jag sjöng ju under hela filmen.

Helt otroligt var det i alla fall! En underbar stämning och riktigt kul att det var i 3D också! Nu älskar jag Glee till och med ännu mer än innan, om det nu är möjligt.



Darren Criss är nog det sötaste som finns!

Johanna var också där igår, läs vad hon skrev -->här<--


Jag vet att det har blivit många liknande inlägg på rad nu, men jag har faktiskt inte läst ut en bok på en vecka nu. Det går lite långsamt för boken jag läser är rätt svårläst och jag har så mycket andra roliga och tråkiga grejer att göra så att jag inte hinner läsa så mycket. Men snart är det igång igen. Jag måste bara avGleeifiera mig lite.

11 kommentarer:

  1. Åååååh, jag vill också se den, men den visas inte här </3

    SvaraRadera
  2. Visst var det väl så att du var på språkresa i somras? Har för mig att du skrev om det.
    I alla fall, nu funderar jag och Lyra starkt på att åka på språkresa till England nästa sommar, och jag undrar; vilket 'organisation'åkte du med? Vart? Nåt som var dåligt med den organisatören?
    Det vore väldigt snällt om du ville svara :D, vill gärna få ett humm om det verkligen är så bra som reklamen får det att verka vara...
    //A

    SvaraRadera
  3. Nej guuud vad kul!!!
    Skit det skulle jag döda för att se på! hehe asså inte bokstavligt talat men... ;)
    Men vissas den inte mer? eller hur är det? Finns det ingen chans att jag kan se den??
    :S
    kram

    SvaraRadera
  4. Varför hade hon den där tiaran? Ganska häftigt.

    (Förresten - hur kan du slänga popcorn?? Jag befinner mig i chock. Haha. Jag hade inga - kön var för lång.)

    Anyways. Min favorit Warbler-låt är Teenage Dream eller Silly love Songs... Teenage Dream är nog ett av mina absoluta favoritframträdande i hela serien. Men det hade varit bättre om han sjönd den till Kurt... Silly Love Song är en så underbar sång..
    Jag önskar Blaine och Kurt hade sjungit en duett, typ Candle. DET hade varit magiskt.

    Annars gillade jag också Loser Like Me och alla Rachels låtar.. Aah.
    Min dröm hade varit om de sjöng I Feel Pretty/Unpretty.
    Haha, det låter som jag bara klagar. Men jag blir så fruktansvärt sugen på att se alla avsnitt igen, höra alla låtar igen...

    SvaraRadera
  5. Åh HERREGUD!! Jag älskar Glee så himla mycket! Men kunde tyvärr inte gå. Jag önskar verkligen att jag kunde klona mig själv ibland.

    SvaraRadera
  6. Du påminner mig bara om alla låtar jag vill höra! Animal och Defying Gravity!! Det hade blivit en lång konsert om vi hade fått som vi ville.
    Jag undrar när den kommer på DVD.. Jag har iofs alla avsnitt, men vill gärna ha DVD:n. Förra kom väl strax innan jul, eller på hösten? Måste kolla upp... 5 Oktober säger CDON. Det är ju inte så långt!

    SvaraRadera
  7. Sv: Typ markera favoritcitat och sånt, menar jag. Heh.

    Har du beställt den redan? Den första säsongen köpte jag för 99 kr, men det var fram emot jul, så jag vet inte om jag ska vänta tills den blir billigare.

    Yey! Imorgon någon gång kanske? Vilken tid passar för dig? Jag kan typ hela dagen.

    SvaraRadera
  8. Va, vänta ... VAR SJÄLVASTE DARREN CHRISS DÄR OCH UPPTRÄDDE!!??? :O Eller är jag helt ute och cyklar nu? :$

    SvaraRadera
  9. Tack för svaret på den förra frågan, det var tänkvärt.
    Nu undrar jag en sak till, ungefär hur många av deltagarna (fick du intryck av) var seriösa/där för att förbättra sin engelska, och hur många var där för att 'festa'?

    Och sen, ungefär hur många var med i varje grupp/språkresan allt som allt?

    Hoppas att du inte tycker att jag är för besvärlig xD

    Förresten, av ren nyfikenhet, vart åkte du?

    //A

    SvaraRadera
  10. Sv; vi funderar på att åka till Hastings. Perfekt blandning av engelska, historia och hav!
    Gick du classic eller international?
    //A

    SvaraRadera
  11. Sv: Japp, den är gryym, måste läsas! :)

    SvaraRadera