söndag 31 juli 2011

The Potter Games - bästa mash-up ever!

För ett tag sen läste jag hos Jonna om en hemsida där någon skapat ett Hungerspel med Harry Potter-karaktärer. Låter awesome va? Man får välja mellan olika spelare och sedan får man läsa en text och nedanför finns det två alternativ att välja mellan. Sedan fortsätter det så, som en gigantiskt labyrint av text, med massor av återvändsgrändar och olika alternativ. Det blir som att man läser en sorts bok, men med massor av alternativa handlingar och där man själv får intrigera.
    Hittils har jag vunnit med Ginny och Fred, men det finns många fler karaktärer att spela med och det kommer nya då och då. Ginny tycker jag var jätterolig och jag satt i nästan två timmar och kämpade innan jag äntligen var den ända kvar, Fred var inte lika svår, men jag tycker inte heller att den var lika bra skriven. Men idag ska jag sätta igång med Hannah Abbot och hoppas att det ska gå bra.

Ni borde verkligen testa det, för det är verkligen något helt unikt och perfekt för de som älskar Hungerspelen och Harry Potter. Ni hittar det på thepottergames.com. May the odds be in your favour!

6 kommentarer:

  1. Jag älskar The potter games! Läste om det på Mockingjay.net för ett tag sen och spelade en gång med Ginny (jag tycker det är hilarious att hennes svagheter är: 1) Diaries 2) Men with scars xDD) och en gång senare med Viktor Krum ^^

    SvaraRadera
  2. Jag trodde the Potter Games var något helt annat, typ en film. Men vad roligt det låter! Jag måst pröva direkt!

    SvaraRadera
  3. Jag har vunnit med Hermione som faktiskt var jätterolig och spännande att vara som spelare, Ginny gav jag upp med, Parvati fick jag gå fram och tillbaka med svaren, Pansy Parkinson var rätt jobbig att vara men jag vann rätt enkelt med henne. Ska testa med killarna nu, men väntar på att Harry ska släppas som spelare :)

    SvaraRadera
  4. Vann du med Hermione, Naima? Jag tyckte jag testade alla möjliga val... Oki, jag ger mig på det igen :)

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen svinroligt att spela det där! Började igår kväll och spelade kanske en, eller en och en halv timme. På den tiden hann jag spela Ginny, Fred, Hannah Abbot och Colin Creevey. Idag däremot spelade jag med Hermione :) Tycker hittills att Ginny och Hermione var de som var roligast :D
    Blir väl att fortsätta på Lavender Brown senare idag ;)

    SvaraRadera
  6. Svar: Aa Krum var ganska kul ^^ Tycler dock att Ginny var roligare :)

    SvaraRadera