onsdag 20 juli 2011

Kvartalsrapport 2

Året fortsätter springa, nu har mer än halva gått och jag ligger lite efter i bloggandet. Känner mig lite som en gammal tant som klagar på att "tiden går så fort nu för tiden", men det gör den faktiskt! I alla fall, här är en liten redogörelse över de böcker jag läst från första april till sista juni.

April:
Vindens Skugga - Carlos Ruiz Zafón
Ankomsten - Shaun Tan
Tiara och Dr. Martens - Meg Cabot (omläsning)
Spotlight - Meg Cabot (omläsning)
Cirkeln - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Kär? - Meg Cabot (omläsning)
Unga Kvinnor - Louisa May Alcott
De vassa Tändernas Skog - Carrie Ryan

Maj:
Det är så logiskt alla fattar utom du - Lisa Bjärbo
Jellicoe Road - Melina Marchetta
Tänk om det där är jag - Johanna Lindbäck
Hungerspelen - Suzanne Collins (omläsning)

Juni:
Till er Tjänst - Meg Cabot (omläsning)
Jagad - Meg Cabot
Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K Rowling (omläsning)
The Bully Book - Eric Kahn Gale

16 lästa böcker, vilket är precis lika mycket som förra kvartalet. Måste dock säga att valet av litteratur har vart mer Meg Cabot och omläsningar det här kvartalet. 6 omläsningar, 3 böcker på engelska, min första grafiska roman och min första e-bok.

Favoriter (ej inräknat omläsningar):




Besvikelser:

Det var det kvartalet. Dags att hugga in i nästa!



1 kommentar: