tisdag 12 juli 2011

En aning mer kunnig

Igårkväll, tio minuter i tolv landade planet från Heathrow Airport på Arlanda och två timmar senare och oändligt många kramar och tårögda "hejdåvimåstesesigen" var jag hemma igen, efter tre veckor på Isle of Wight (en liten ö nedanför södra England). Det var verkligen en helt underbar tid! Så många nya kompisar och upplevelser. Redan i bilen hem längtade jag tillbaka till alla roliga bussturer och fotbollsspel. Tyvärr blev avslutningen i London lite av en flopp för mig eftersom jag lyckades få drygt 39 graders feber samma dag. Inte kul att gå omkring i storstaden och vara rädd för att svimma. Så Isle of Wight var helt enkelt så mycket bättre än London enligt mig.
På den här gatan bodde jag. Dock inte i det huset.

Lunchen är dock något jag inte kommer sakna ...

Världens godaste godis! Ska helt seriöst mejla Mars och be dem ta in detta i Sverige.

Gullig bild på bussen.

Ett coolt ställe kallat The Needles. 


Jag måste säga att jag har faktiskt blivit mycket bättre på engelska också. Inte så att jag har lärt mig många ord eller mycket grammatik, men jag har lyckats få ett mycket bättre flyt när jag pratar och jag har blivit värsta experten på fonetiskt skrift (booring). 

Och så till läsningen, vilket man knappt kan tala om. Jag läste ut Emma Hambergs Baddaren (recension inom kort) och har kommit några kapitel in i Harry Potter and the Chamber of Secrets. Mer har jag inte hunnit med vårt fullproppade schema. Som tur är så har jag mycket tid kvar på sommarlovet att läsa på. 
    Bokshopping blev det också lite, dock inte så mycket som jag hade önskat. Jag sparade mig liksom till London, men väl där blev jag för snurrig för att ens kunna stå rakt i butiken. Två böcker köpte jag ändå (plus en till brorsan), Dead Until Dark av Charlaine Harris. Första delen i True Blood-serien. Började läsa den för typ ett år sedan, men behövde lämna tillbaka den till bibblan. Om ni går in på min gamla blogg (boknea.blogg.se) så kan ni se att den fortfarande står under "Läser just nu", hehe. Sedan köpte jag också en bok av fantastiska Louis Sachar, Small Steps, som verkar vara lite av en fortsättning på hans underhållande bok Holes (Ett hål om dagen på svenska), bara att den här handlar om Armpit, en av bikaraktärerna i Holes. Riktigt kul verkar den i alla fall.

Det var det. Nu kommer bloggen återgå lite halv till det normala. Små uppehåll kommer det nog att bli för vi har några små resor inplanerade i kalendern. Men nästan normalt i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Vad härligt det där verkade! Jag vill också åka till england :)

    SvaraRadera
  2. Åh! Vill dit! Måste dit! :)

    SvaraRadera
  3. Aah, jag är lätt avis på dig. Jag vill också åka till the UK. Och Londontown!! Saknar det. Du måste ha varit där nästan samtidigt som alla HP-stjärnor. Coolt.
    Tråkigt att du var sjuk i London. Älskar den staden. Var du på Primark? Det är awesome. Eller brilliant.

    SvaraRadera
  4. Längtar fortfarande tillbaka till språkresan, det var så himla kul. Saknar dig!

    SvaraRadera