måndag 18 juli 2011

The Carrie Diares

The Carrie Diares
Candace Bushnell

Jag har aldrig tittat särskilt mycket på Sex and the City. Tror att jag har sett hela första säsongen och delar av andra, men fastnade aldrig riktigt för det. Men nu när jag har läst The Carrie Diares känner jag att jag bara måste börja titta på det igen ... och läsa fortsättningen på boken. Den handlar helt enkelt om huvudpersonen i tv-serien, Carrie, när hon var tonåring. Vill ni ta reda på mer får ni läsa den, men det borde ni göra i vilket fall som helst.

En av de många saker som gjorde den här boken så bra, var att huvudpersonen Carrie tränade simhopp(!). Jag har bara läst om simhopp i en enda bok förut. Eftersom jag tränar simhopp tycker jag det är så otroligt kul att läsa om när hon ska göra ett hopp, luftfärden och känslan när man gjort det. Så underbart att få läsa det med någon annans ord. Jag hade gärna läst en hel bok om det!

Men förutom simhoppet så hade den här boken något annat speciellt, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Den fångade mig som få chick-littböcker gör. Jag fastnade hos karaktärerna, handlingen gick lagom snabbt och vände hela tiden åt oväntade håll.

Mer finns inte att säga, förutom att jag nu ska ta upp tittandet av tv-serien, samt läsa tvåan Sommar i New York när den kommer ut. Men det ska jag göra efter jag har sovit, för nu är jag dödstrött.

1 kommentar:

  1. Hej! Gud vad länge sen vi pratades vid. Men är boken på engelska eller svenska? Söker simhopps böcker på svenska. :)

    SvaraRadera