fredag 10 juni 2011

Sommarlovets första frukost

Japp, skolavslutning igår, bad resten av dagen och kvällen. Vakna upp och göra i ordning en underbar frukost att sitta och smaska i sig på balkongen tillsammans med Harry Potter and the Philosopher's Stone. I love my life!

Läsningen går tyvärr inte så bra just nu, tack vare det underbara vädret och underbara kompisar som hela tiden vill dra iväg och bada. Men jag klagar verkligen inte, för det känns som att jag borde passa på att umgås och njuta av värmen nu innan jag drar iväg till språkresan. 

Men i alla fall så fick jag en ny bok av mamma igår när vi var inne på Konsum (varför säljer de böcker i mataffärer förresten?! De står ju bara där och suktas!), och det var Emma Hambergs Baddaren, som jag velat läsa ett tag. Och nu inser jag att det verkligen är den perfekta sommarboken! Det verkar vara en sån där  mysig och somrig bok, perfekt att ligga och läsa på stranden. Pocketformatet är perfekt för min lilla väska också!
En recension kommer nog på Harry Potter snart, ska bara läsa ut den. Men inte nu i alla fall, för nu ska jag och bada! 

5 kommentarer:

  1. Varför känns det som att alla har sommarlov utom jag? ^^ Jag slutar inte förrän nästa torsdag><

    SvaraRadera
  2. Svar: Jag har hört att Justin Case inte är så jättebra och det skrämmer mig lite eftersom det är samma författare. Jag börjar 23 augusti,när börjar du?:D

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Nu har jag också sommarlov har slutat nian vilket känns lite ledsamt men ändå lite glad för att äntligen komma bort. Haha, vilken klass går du i förresten? :)

    SvaraRadera
  4. Jag går i åttan, vågar knappt tänka på när jag går ut nian. Kommer garanterat börja gråta när alla plötsligt försvinner. Men håller med om att det är skönt att komma bort och testa lite nya saker. Och sommarlov är så bäst! :D

    SvaraRadera
  5. SVAR: HA, då antar jag att dem verkade realistiska :)

    SvaraRadera