tisdag 7 juni 2011

Jagad


Jagad
Skriven av Meg Cabot
Det här är den sista delen i en trilogi, läs mina andra recensioner här och här.

Spoliervarning om du inte läst de två tidigare böckerna!
Em Watts är på flykt, eller kanske ska man säga Nikki Howard. Sedan Em Watts hjärna transplanterats in i världskända supermodellen Niki Howards kropp har allt varit helt upp och ner, och när det visar sig att Nikki Howards hjärna lever vidare i en annan tjejs kropp så blir det problem. Hon vill nämligen ha tillbaka sin snygga modellkropp. Värre blir det när det visar sig att Nikki vet något om företaget Em med Nikkis kropp jobbar åt - Stark Industries. Och Starks son Brandon har helt egna planer, planer där både Em och hela hans pappas företag ingår...

Slut på spoiler.

Jag vet att innehållet ser väldigt rörigt ut, men läser ni de andra två så kommer ni förstå. Och jag tycker verkligen ni ska läsa de andra två. Den här trilogin är nämligen otroligt kul och underhållande. Meg Cabot lyckas övertyga om om att hjärntransplantionerverkligen fungerar, och även lyckats göra det riktigt roligt. Det orealistiska blir en del av boken och det gör den ännu bättre!

Sedan finns det faktiskt inte så mycket att skriva. För Meg Cabots böcker är alla otroligt roliga, men de säger inte så mycket. De är bara väldigt mysiga att läsa och skratta åt. Men det behöver man också göra ibland. Och när ni behöver göra det så tycker jag ni ska läsa den här, för den är verkligen bra!


Titel: Jagad
Originaltitel: Runaway
Författare: Meg Cabot
Översättare: Maria Holst
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2011
Sidor: 272

Jag måste bara tillägga att jag har en lite crush på Christopher nu efter den här boken. Jag har en tendens att bli lite kär i killarna i Meg Cabots böcker.

2 kommentarer:

  1. Vågade inte läsa hela recensionen om jag någon gång vill läsa böckerna ;) Men har du läst Saknad-böckerna? Jag älskar dem. Löjligt mycket.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera