torsdag 26 maj 2011

(nästan) Sommarlov!

Japp, inga mer läxor eller prov! Nu kommer det bara vara slappa lektioner där man knappt behöver göra någonting, fram till den 9 Juni. Då kommer jag inte vara en åtta längre.

Så i sommar planerar jag att bada, läsa, sola, sova och äta glass. Kombinationen är helt underbar. Att ligga och sola på stranden med en mysig bok och en glass efter ett dopp. Sedan slumra till lite mellan sidorna. Awesomeness!

Sedan ska jag och en kompis på språkresa till England, Isle of Wight i tre veckor. Så då kommer det att vara lite tyst här på bloggen. Läsningen kommer nog inte heller vara så högprioriterad. Men resen av sommaren ska jag
ägna till det jag skrev i början, och det ska bli underbart!


En liten lista har jag gjort med böcker som jag ska läsa, men oftast brukar det aldrig bli de böckerna jag skriver ner. Men här är den i alla fall:

Jagad - Meg Cabot
Grottbjörnens Folk - Jean M. Auel
Kallocain - Karin Boye
Narnia-serien - C.S Lewis (står på min att-läsa lista varje år, så räknar inte med att den blir läst nu heller)
Omläsning av Harry Potter-serien på engelska

Sedan planerar jag att läsa väldigt många dystopier i sommar eftersom... ja, eftersom de är så bra!

3 kommentarer:

  1. Åh, så avundsjuk jag blir! Vill också åka på språkresa ...

    SvaraRadera
  2. Guuu vad roligt att åka på språkresa! Själv blir jag kvar i Sverige hela sommaren.. Och jobbar...

    Läs Narnia!! De är jättebra.

    SvaraRadera
  3. För det första: LÄS NARNIA. Visst det tar tid att läsa och det är kanske inte dem bästa böckerna, men sista stycket i sista boken gjorde att jag ville läsa om böckerna igen!

    Och såååå orättvisst att du inte har några läxor! Jag har en hög inlämningar som ska vara klara nästa vecka! :/

    SvaraRadera