söndag 29 maj 2011

Nästan lika bra som boken!

Som ni kanske märkt så går det lite trögt med läsningen just nu. Jag tror det beror på att jag inte läst någon riktigt spännande bok på ett tag, och att nu när alla skolarbeten är klara så vill jag bara njuta av att inte ha någonting att göra och att umgås med kompisar.

Men nu i morse satte jag mig och började titta på en film jag hyrde igår kväll. Det var en filmatisering av en av mina favoritböcker, Tidsresenärens Hustru. Jag som inte ens visste att den hade blivit film blev glatt överraskad. Ännu gladare blev jag när det visade sig att den är nästan lika bra som boken! Jag satt bokstavligen och bölade i slutet när det var som sorgligast, vilket Nea inte gör i första taget. De hade inte ändrat någonting från boken, vilket jag alltid brukar bli så irriterad på om de gör det i filmer. Såklart behövde de ta bort massor av scener från boken, men de lyckades välja ut alla de viktigaste. Och jag älskar den! En ny favoritfilm som jag garanterat kommer sitta och böla åt flera gånger. En omläsning av boken är också på gång nu. Ni som inte har sett filmen - se den! (men läs boken först!)

7 kommentarer:

  1. Åh, nu måste jag ju bara se till att få tag på den här filmen. Älskar boken ♥

    SvaraRadera
  2. Det måste du! Den är underbar! :D

    SvaraRadera
  3. Har bara sett filmen, men fastnade aldrig för den. Men har hört att boken är bättre. Som det brukar.

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen:D För det är väl idag?^^

    SvaraRadera
  5. Tack! Hur visste du det? :D

    SvaraRadera
  6. Haha,jag vet allt(det lät läskigt)^^ Näh,jag skojade bara, jag fick ett mejl på gsm om att du fyllde idag:D

    SvaraRadera
  7. Sv: Haha nej, bara farligt beroende av böcker :D

    SvaraRadera