tisdag 3 maj 2011

Kul skrivarkurs!

Som ni kanske har märkt så har bloggen varit ganska stillastående den senaste veckan, det beror på att det är otroligt mycket att göra nu. Massor med läxor, träningar, innebandy-cuper, besök från släkten i Värmland och mycket mer. Men det som tog upp min tid idag var något riktigt roligt - jag var på en skrivarkurs hos Rabén & Sjögren, med författaren Johanna Lindbäck som lärare. Vi var ungefär tio personer där, alla tjejer (eller det var en kille där i början men han försvann av någon mystisk anledning) och det blev riktigt roligt och lärorikt.

Anledningen till att jag ville gå på en skrivarkurs är att jag tycker väldigt mycket om att skriva, men lyckas aldrig riktigt komma igång med något. Jag får många idéer, men det blir aldrig mer än ett halvt A4-dokument av dem. Men redan efter första lektionen (det är fem totalt) känns det som att jag är mycket bättre. Riktigt mysigt hade vi det också där vi satt i ett litet rum omgivet av bokhyllor med gott fika på bordet.

Vi fick alla en bok innan vi gick hem, Lisa Bjärbos Det är så logiskt alla fattar utom du. Det ska vi ha läst till sista lektionen, och jag ser verkligen fram emot att få läsa den.

 En riktigt kul skrivarkurs!

6 kommentarer:

  1. Vad roligt det låter! Jag har aldrig gått på en skrivarkurs, men det verkar mysigt och kul.

    SvaraRadera
  2. Åh, nu blir jag avundsjuk! Har själv varit på två skrivarkurser under de senaste somrarna, otroliga har de varit c:

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter sjukt nice! Skulle också vilja gå en skrivarkurs! Påtal om att skriva, jag håller på med en bok nu, den närmar sig 200 sidor, och mitt är att ha ett första utkast färdigt om två veckor. Därför kan man nu på min blogg vinna chansen att få läsa de tre första kapitlen och tycka till lite. Kolla gärna in min blogg, och var gärna med i tävlingen! :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! Anmälde du dig till den här kursen eller frågade de dig om du ville delta? För jag skulle verkligen också vilja gå på en skrivarkurs för jag har typ samma problem som du när det gäller skrivandet :)

    SvaraRadera
  5. Gudon: Jag anmälde mig på deras hemsida :)

    SvaraRadera
  6. Jaha, det var ju enkelt tack för svaret :)

    SvaraRadera