lördag 2 april 2011

Kvartalsrapport 1

Dags för årets första kvartalsrapport. Tänk att det redan har gått en fjärdedel av hela året! Man tycker ju att vintern borde försvinna då!

Januari:
City of Bones - Cassandra Clare
Offerrit - Johannes Källström
Var är Jane Eyre? - James Fforde
Udda Verklighet - Nene Ormes

Februari:
The Scorch Trials - James Dashner
Populärmusik från Vittula - Mikael Niemi
Trollkarlens Hatt - Tove Jansson
Enhet - Ninni Holmqvist
Den Gröna Cirkeln - Stefan Casta

Mars:
I skymningens land - John Marsden
Tidsresenärens Hustru - Audrey Niffenegger
På andra sidan gryningen - John Marsden
Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap - Mary Ann Shaffer
En Hondjävuls liv och lustar - Fay Weldon
Tordyveln flyger i skymningen - Maria Gripe
Drottningen vänder blad - Alan Bennett


16 lästa böcker totalt, vilket är 6 mindre än senaste kvartalet. Märkte dock att jag har läst otroligt mycket mer "vuxenböcker" än förra kvartalet, vilket kan förklara varför jag läst så några böcker.

Lästa ungdomsböcker: 7, varav 2 är på engelska och resten på svenska.
Lästa vuxenböcker: 9, alla på svenska.

De bästa:

 Dessa var helt otroliga! Måsten!

Besvikelserna:

          

 De här hade jag väldigt höga förväntningar på, och de blev några riktiga besvikelser.



Nu ser jag fram emot ett kvartal fullt av underbar och spännande läsning!

3 kommentarer:

  1. Jag har hört väldigt mycket om COB, funderar på att läsa den första boken.
    Men jag tror jag har FÖR höga förväntningar nu, eftersom ALLA bokbloggar jag besöker har skrivit så mycket gott om hela serien :)

    SvaraRadera
  2. SV: Jag tror nog själv att jag kommer bli besviken, men man får förberedda sig för både bra & dåligt :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Seriöst? Gud vad kul för dig! Jag hade ingen direkt favorit, men jag har vant mig och börjar gilla Josh. Han har ett gulligt leende.

    SvaraRadera