lördag 16 april 2011

Jag ger upp!

Jag drog precis ut bokmärket ur Mansfield Park. Efter 92 sidor av ointressanta dialoger och onödigt avancerat språk orkar jag inte mer. Kanske är den för svår för mig, eller så är den bara inte bra. Men nu ger jag upp i alla fall. Det är svårt att tänka sig att det är samma författare som skrev Stolthet och Fördom.


Nu ska jag i alla fall börja läsa på Unga Kvinnor, och jag tror att den kommer vara riktigt bra. Ska sätta mig i det varma solskenet på balkongen där jag satt i morse och sträckläste de sista 200 sidorna i Cirkeln. Snacka om spännande bok!

Det verkar vara en riktig läsdag det här!

8 kommentarer:

  1. Hade det inte varit så att jag var tvungen att läsa ut den, skulle jag nog gjort detsamma. Inte ett av Austens bättre verk, måste jag säga.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst alla Austens böker och Mansfield Park är den jag gillar minst. Huvudpersonen (Fanny?) är jättejobbig.
    Vilka andra av Austen har du läst? Jag tycker om Förnuft & Känsla, som liknar Stolthet & Fördom, Övetalning och Northanger Abbey.

    Jag är drygt hundra sidor in i Cirkeln - den är jättebra hitills! Vi får diskutera när jag är klar!

    SvaraRadera
  3. Jag har läst Pride and Prejudeice, Sense and Sensibility, Northanger Abbey och Emma av Jane Austen. S & S på engelska. Det var drygt ett år sen. Kommer ihåg att det är en av de ända gångerna jag har varit på väg att ge upp med en engelsk bok på grund av språket.
    Men jag gillade både den och P & P. Northanger Abbey däremot föll mig inte riktigt i smaken.
    Nyligen gjorde jag ett svenska-projekt om Jane Austen och läste då Emma. Eftersom jag redan innan hade den på engelska lånade jag en svensk version för projektet, som jag bara läste när min svenska-lärare såg på. Men Emma var riktigt bra, you should try!
    Mansfield Park har jag däremot bara sett filmen på, och den var riktigt dålig. Jag känner inte direkt för att läsa den.

    På tal om Cirkeln, jag och Lyra ska också få den av förlaget för att recensera, hoppas att den är bra!

    //A
    (Det känns som att det här blev en ganska lång kommentar...)

    SvaraRadera
  4. svar: Ja, det som jag gillar med boken är att alla kan bilda sig en egen uppfattning om vad som hände i slutet :)

    SvaraRadera
  5. Jag ska också läsa Unga kvinnor, ser fram emot din recension så får man se om man har något att se fram emot! :) Ha ett bra lov:)

    SvaraRadera
  6. Jag ahr tyvarr inte last just den har, men andra som jag har last av Austen har jag verklgien gillat...men alla kan ju ha sina dalar!

    SvaraRadera
  7. Håller också på med Cirkeln, sjuukt spännande :D

    SvaraRadera
  8. Den är skit bra bara man läser ut den fast jag är nog lite yngre än dig xD
    (är tolv år)

    Språket stör mig inte men i början är den trög men ändå bra MEN jane eyre är mkt bättre förnuft och känsla är ju också bra

    SvaraRadera