söndag 27 mars 2011

A Very Potter Musical är bäst!

Är det någon som har sett Starkids underbara musikal A Very Potter Musical och A Very Potter Sequel? Jag har, och är totalförälskad! De är lite som parodier av Harry Potter med mycket sång och dans. Han som spelar Harry Potter heter Darren Criss och just nu kan du se honom på Glee som Kurts kompis Blaine. De spelades upp i England Edit: USA för ett tag sedan, men jag har tittat på dem på Youtube.





Jag började med att kolla på A Very Potter Sequel, vilket kanske inte var så smart då det är "tvåan". Men det gjorde inte så jättemycket för jag förstod allt ändå och jag tycker att den är bättre än A Very Potter Musical.

Skådespelarna är väldigt skickliga, särskilt Joe Walker som spelar Voldemort i AVPM (A Very Potter Musical) och Umbridge i AVPS (A Very Potter Sequel). Lauren Lopez är också otroligt bra och får mig att se Malfoy på ett nytt sätt.

Det som gör de här två musikalerna så bra är att de följer samma handling som originalet, men gör sin egna lilla twist på det när de leker med karaktärerna och hittar nya sidor hos dem. De är otroligt roliga också och ofta sitter jag framför det och gapflabbar. Musiken är välgjord och väldit bra. Mina favoritlåtar är Harry Freaking Potter och No Way. De har satt sig i mitt huvud och jag kan inte sluta sjunga på dem.

Om du inte har sett de här så råder jag dig att göra det. Nu! Genast! Om du redan har gjort det? Vad tyckte du?

4 kommentarer:

  1. Åhh gud ja! me love very much! Har sett AVPM typ fyra, fem gånger men har dock inte sett klar AVPS(bara första akten), men den ska ses klart så fort som möjligt, typ..

    SvaraRadera
  2. Haha, jag ÄLSKAR AVPM! Jag såg den ganska nyligen och blev positivt överaskad. Jag har hört bra saker om den - men att den skulle vara så bra!?

    Jag älskar Malfoy och Voldemort sjukt mycket. Malfoy är nog min favorit.

    Jag har inte sätt tvåan än, har inte haft tid, men snart.
    Och så älskar jag Darren Criss. Men det känns självklart.

    SvaraRadera
  3. Haha! Såg dessa för himla längesedan! Tror dock att jag inte såg A very potter sequel, mest för att jag inte hade ork nog till det xD

    ♪♫I gotta get back to hogwarts, gotta get back to school, back to witches and wizards and magical beasts....♫♪

    SvaraRadera
  4. Ack, AVPM och AVPS! Dessa underbara kreationer!!! Det är ett tag sedan jag såg AVPM, men Sequel blev jag klar med bara häromdagen <3 Så underbara båda två! Lauren Lopez som Malfoy är ju bara bäst, men Joe Walker är rätt episk också...

    SvaraRadera