onsdag 8 december 2010

Snälla, fina, goa, glada tomten

Min önskelista. Har fått gallra ut ett (stort) antal böcker så att de som jag verkligen, verkligen vill ha blir kvar.

Att vara Nikki - Meg Cabot


Udda Verklighet - Nene Ormes


Allt för min syster - Jodi Picoult


Altered Carbon - Richard Morgan


Bläckhjärta - Cornelia Funke


Tidsresenärens Hustru - Audrey Niffenegger


Enhet - Ninni Holmqvist


Boktjuven - Markus Zusak


Hungerspelen - Suzanne Collins


Det händer nu - Sofia Nordin


Skräckens cirkus - Daren Shan


Fienden - Charlie Higson


Reckless - Cornelia Funke


De andra sagornas bok - Emma Lundqvist



Nu håller jag tummarna för hårda, platta paket. Boktjuven och Hungerspelen har jag redan läst en gång, men planerar att läsa dem många till. Vad önskar ni er? Har ni läst någon av de här?

10 kommentarer:

  1. Jag önskar mig Peter Pohls "Jag saknar dig, jag saknar dig" och en kom-igång-och-skriva-bok, fundera på "Boktjuven" också :)

    SvaraRadera
  2. Har läst Darren Shan-boken, The Hunger Games , Bläckhjärta och The Book Thief. Önskar själv inga böcker till jul, utan pengar att spara för att köpa böcker med senare, haha. Får en hel del böcker till födelsedagen på fredag, så ... C:

    SvaraRadera
  3. Jag har läst Boktjuven, Hungerspelen och Det händer nu, och alla tre är bra:) jag skulle nog vilja läsa Udda verklighet och Allt för min syster också, de verkar bra!

    SvaraRadera
  4. Jag önskar mig Gone - de övergivna, tretton skäl varför, döden i dina ögon och här ligger jag och blöder.
    Av de du önskar dig har jag läst Hungerspelen, Boktjuven och Darren Shan, de två första är översuperduper bra, DS gillade jag inte riktigt, men smaken är som baken..... *<:D

    SvaraRadera
  5. SVAR: Visst är det underbart C: I so love it!!!

    SvaraRadera
  6. Jag har fienden hemma men har inte läst den :p och skräcken cirkus är skitbra! och filmen är väldigt bra den mer med mycket humor =)

    SvaraRadera
  7. Sv: jag skrev inte så noggrant, det är inte språket jag gillar. Utan det är vår nya lärare som är lite jobbig :p

    SvaraRadera
  8. Svar: Åh, tack så mycket! Vad glad jag blir!! :D
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  9. Jag önskar mig Fallen ängel, Glöm mig inte, Reckless, Blodslinjer, Mer än ögat ser och Himlen börjar här.
    Allt för min syster är jättebra, och jättesorglig.

    SvaraRadera
  10. Hej, Nea!

    Jag ramlade in här på din blogg, och blev hur glad som helst. Det är nämligen jag som är Emma Lundqvist som har skrivit "De andra sagornas bok"!

    Jag hoppas att du läser boken någon gång, och att du då kommer att gilla den :)

    Ha det bra! / Emma

    SvaraRadera