onsdag 22 december 2010

Jullovsläsning och nya böcker

Det här tror jag blir mitt sista inlägg innan julhelgen. Vi ska nämligen upp till fjällen och fira jul och jag är inte så säker på att det finns internet där. Men det för med sig en bra sak - mer tid till läsning!

Eftersom bilen kommer bli väldigt fullproppad så fick jag inte ta med mig så mycket böcker. Därför packade jag ner några pockets som tar lång tid att läsa. Dessutom så har jag rätt mycket kvar i Hundraåringen.

Detta var då de böcker jag tänkt packa ner. Men som ni vet så blir saker aldrig som man tänkt sig, och vi tog en liten tripp till en bokhandel nu på kvällen så att brorsan skulle ha något att läsa under julen. Därför så fick jag också välja en bok (hejja rättvisa!) och jag valde City of bones som jag har varit nyfiken på ett tag. Sedan visade det sig också att det var fyra pockets för tre, så jag och brorsan kom överens om en bok som båda ville ha. Alltså Holes, som ni ser nedan.


Jag hittade också några väldigt konstiga omslag av Twilight-böckerna på engelska:
Jag glömde ta ett kort på sidorna, men som ni kanske skymtar lite på första boken så är sidorna röda! Coolt va?! Lite mer juligt. Men jag tycker dock att omslagen passar bättre med svart. Det gav lite mer vampyrkänsla.

Det var mitt sista inlägg innan julen. Så...

(Den röda saken är en tomte för den som undrar)
*<():•{o▒}

6 kommentarer:

  1. Vad är det för bokhandel? den ser bra ut :) City of bones är en sjukbra bok en av mina favoriter :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du har köpt City of Bones! Den är fantastisk, du kommer inte att bli besviken!
    Vilka konstiga Twilight-omslag, har bara sett de vanliga, svarta hittils. Kanske en speciell jul-utgåva?
    I alla fall, God Jul du också!
    //A

    SvaraRadera
  3. SV: Tack, ska ta och besöka den :)

    SvaraRadera
  4. GOD JUL!!! Hoppas att du får en hel hög av julklappar och ett glatt humör! :D <3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  5. GOD JUL!
    I min blogg pågär en tävling där jag lottar ut två böcker, var med och vinn :D

    SvaraRadera
  6. God jul på dej med!<3 Och nytt år, kanske passar bättre att säga nu*<;P

    SvaraRadera