fredag 3 december 2010

Harry Potter-filmen

Nu har jag sett den. Lite sent, jag vet. Men ändå. Och vad tyckte jag?

Jag älskade den!

Den är verkligen mycket bättre än de förra filmerna med mycket humor och roliga scener. Men det som gjorde det tror jag var att den var precis som i boken. Varje händelse i boken hade de fått med i filmen och det gjorde att jag kunde sitta helt lugnt i biostolen och njuta istället för att sitta och kommentera att saker de missat från boken.
    Den där ormen, Nagini, skrämde nästan vettet ur mig. Jag är en sådan där person som inte gillar ormar och andra slingrande djur och den här var verkligen hemskt läskig! Faktist mycket läskigare än en del skräckisar jag har sett.
    
Jag tycker verkligen om den nya Harry Potter-filmen. Gissa om jag blev sur när den tog slut sedan. Vill se resten av filmen! Någon som vet när den kommer ut?

6 kommentarer:

  1. Är det bara jag som inte har läst den!;)

    SvaraRadera
  2. Enligt vad jag hört så kommer del 2 ha premiär den 15 juli, men det kan ju ändras.
    Längtar ihjäl mig!

    SvaraRadera
  3. Sv: ja låna den, den var så bra=D
    ja jag har ju sett trailern och den värkar riktigt bra=D

    SvaraRadera
  4. Jag gillar inte heller Nagina jag blev sjukt skrämd när hon hoppade upp från ingenstans när jag trodde att hon var död :p Och när Dumbeldore kom upp som en läskig ande var hur läskigt som helst =)

    SvaraRadera
  5. Är Nagini lika läskig som den rosa-oranga i franskaboken? x)

    SvaraRadera