måndag 27 december 2010

En jul utan böcker...

... Existerar inte i Neas värld. Egentligen gör det inte så mycket om jag inte får några böcker, men jag måste läsa några under julen. Jag kom hem från fjällen tidigare idag och under den vistelsen hann jag läsa tre böcker: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, Att vara Nikki och Holes (som jag redan läst på svenska, recension här). Recensioner på Hundraåringen och Att vara Nikki kommer inom kort.

Sedan har det ju faktiskt varit julafton också. På själva julaftonen så fick jag inte så mycket klappar eftersom det inte fick plats i bilen på vägen upp. Men desto mer fick jag idag, och jag blev superglad! Fem böcker fick jag och ett par jättefina bokstöd:














The scorch trials - James Dashner  (Fortsättningen på underbara The Maze Runner)
Enhet - Ninni Holmqvist
Bläckhjärta - Cornelia Funke
Tidsresenärens Hustru - Audrey Niffenegger
Udda Verklighet - Nene Ormes

Alla böckerna hade jag önskat mig så jag är riktigt nöjd. En annan sak som jag fick men som inte har med böcker att göra var de tre sista säsongerna i min absoluta favorittv-serie The Tribe. Ett litet tips på en underbar serie!

Har ni fått eller läst något intressant under julen?

3 kommentarer:

  1. Har både fått och läst en del böcker.
    Den finaste är definitivt Anna and the French Kiss, som ... alla borde läsa ♥

    SvaraRadera
  2. The tribe är ju jättebra! Föjde serien när den gick varje eftermiddag efter skolan! :D
    Bläckhjärta är en bok jag kan verkligen rekommendera! :D

    SvaraRadera
  3. Ingen av oss fick någon bok på julafton, men sedan packade Agnes upp tusen gånger starkare av Christina Herrström. Agnes började läsa bläckhjärta men var rätt liten då så hon fortsatte inte.

    SvaraRadera