torsdag 30 december 2010

Årets läsning

Nu börjar 2010 lida mot sitt slut. Vad snabbt det går! I alla fall så tänkte jag fylla i en liten "Årets-enkät" som jag hittade hos Massor av ord:


Årets…



..läsplats
I läsfåtöljen! (När den inte är belamrad med kläder)

…bok att ha med på resa
Hmm, jag tror Jane Eyre skulle passa bra på en resa. Den tar ganska lång tid att läsa, men finns i pocket så att den är lätt att få ner i väskan. Otroligt bra också!

…bok på annat språk
Förutom svenska så är engelska det enda språket jag läser på. Men den bästa boken på engelska som jag läst i år måste bli The Maze Runner. En rysligt bra bok som jag klamrade mig fast i till sista sidan.

…omlästa bok
Övergivna av Michael Grant har jag läst två gånger i år, så bra är den!

…filmatisering av en bok
Precis efter att jag läst Stolthet och Fördom så såg jag den underbara filmen/tv-serien med Jennifer Ehle och Colin Firth. Den var verkligen precis som boken, på ett bra sätt.

…besvikelse
Då måste jag tyvärr säga Revolt, som inte alls var vad jag förväntat mig.

…överraskning
Att jag har läst så varierat, med många olika genrer och både vuxenböcker och ungdomsböcker. En trevlig överraskning.

…nyhet
Att hemsidan till min favorittv-serie The Tribe har uppdaterats och lovar både böcker och musik till 2011. Det ska bli så otroligt kul och spännande eftersom det inte har hänt något stort på flera år.


På nyårsdagen kommer jag med min sista kvartalsrapport för i år. Den tänker jag inte glömma :)

2 kommentarer:

  1. Så Tribeworld är inte död längre? Måste kolla upp...

    SvaraRadera
  2. Stolthet och fördom med Colin Firth är den absolut bästa stolthet och fördom tycker jag.

    SvaraRadera