torsdag 11 november 2010

En Shopaholics Bekännelser

En Shopaholics Bekännelser
Skriven av Sophie Kinsella


Rebecca Bloomwood gillar att shoppa. Eller gillar är nog en underdrift. Snarare är galen i att shoppa. Så galen att man kan kalla det ett beroende. För vad är bättre än att en deppig dag kliva in i en trendig klädbutik och komma ut med några välfyllda påsar snygga märkeskläder? Svaret är, enligt Rebecca Bloomwood: Ingenting! Rebeccas problem gäller pengarna. Hon blir förföljd av brev och samtal från arga banker och hon hittar på lögn efter lögn för att slippa prata med dem. Men snart fungerar det inte längre. Hon måste sluta shoppa... Om inte hennes briljanta idé går i lås - att öka inkomsten. Men det är mycket lättare sagt än gjort.


Jag är förälskad i den här boken! Rebecca Bloomwood är så otroligt rolig. Jag har aldrig hört någon som är så bra på att ljuga och ta sig ur pinsamma situationer. Hon påminner mig väldigt mycket om Mia Thermopolis från En Prinsessas Dagbok eftersom båda har sådan konstig och underbart humoristisk fantasi.

Något som jag tycker att Sophie Kinsella är beundransvärt skicklig på är att komma på bra argument för att köpa ett plagg. Jag vet att det inte är en särskilt viktig eller bra egenskap men det är i alla fall otroligt duktigt att hitta på så många. Kanske har användning för några själv. ;)

Jag älskar den här boken och vill verkligen plöja allt annat av Kinsella!

5 kommentarer:

  1. Sophie Kinsella ♥ Hennes böcker är fantastiska, läst alla förutom en :3

    SvaraRadera
  2. SVAR: Nä, alla kan ju inte gilla idol :)
    antar att du har något annat program du följer? :D

    SvaraRadera
  3. Hahaha Shopaholic är så himla bra! Sophie Kinsella skriver på ett annorlunda men riktigt kul sätt ! :D

    SvaraRadera
  4. läste andra delen förra året ( eller inte riktigt hela vi fick sommar lov så jag hann inteXD )men den var riktigt bra

    sv: läs den, den e riktigt bra!=D

    SvaraRadera
  5. Detta är nog en av de mest pinsamma böcker jag läst. Till och med värre än Bridget jones dagbok. Tycker även att filmen de gjorde av boken blev otroligt lyckad.

    SvaraRadera