fredag 19 november 2010

Bloggenkät

Det känns som att jag proppar den här bloggen full men enkäter, men de är verkligen roliga. Dn här hittade jag hos Deddoliinah.


1 - Hur länge har du bloggat?Jag började blogga i maj 2009, men då från en annan blogg som heter boknea.blogg.se. Jag bytte p.g.a att blogger verkade bättre och smartare.


2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Jag minns inte riktigt. Men när jag började visste jag inte att det fanns fler bokbloggar. Jag trodde att min var helt unik xD

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?Det var när jag läste om Matildas Läshörna i KP som jag började läsa andra bokbloggar. Så den bloggen var nog den första.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Haha, det ser väldigt töntigt ut med några stavfel och i början var mina recensioner väldigt korta.


5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag följer kanske ett trettiotal genom Google Reader. Nästan uteslutet bokbloggar.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Följer ingen dagboksbloggar, bara ämnesbloggar.

7- Nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Hmm, det var väldigt svårt. Eftersom jag som sagt nästan bara följer bokbloggar så är ju alla rätt lika mig eftersom alla har någonting för böcker.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Tycker väldigt mycket om alla bokbloggare som brukar kommentera på min blogg. Man lär känna alla så mycket mer genom kommentarerna.


9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Ingen i min närhet läser min blogg.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?Se ovan


11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Jag tänker väldigt mycket på det där och försöker att inte berätta var jag bor och lägga ut bilder på mig själv. Men när det gäller tankar och känslor brukar jag inte tänka på det.


12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Bloggar mest om böcker.


13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag skriver ju mest för mig själv, men blir alltid glad över kommentarer och högt besöksantal.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?Lite, men man vet ju aldrig vem det är som sitter bakom skärmen egentligen.


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
 Nej


16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Allt är ju skadligt för någon person, men inte sadligare än andra saker.


17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Nej, får bara trevliga kommentarer :)


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, jag brukar tänka mycket på hur jag skriver saker på nätet eftersom det kan uppfattas annorlunda av någon annan.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Ibland får jag dåligt samvete om jag inte uppdaterat på ett tag.


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?Det hoppas jag verkligen! Jag älskar att blogga.


21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Den som vill göra den



Älskar verkligen enkäter och den här fick mig verkligen att tänka till.
Förövrigt så kan det hända att det blir lite tyst på bloggen ett tag. En kille i klassen över mig dog i en tågolycka så jag känner mig väldigt nedstämd och ledsen. Men jag vet inte riktigt. Kanske kommer jag blogga precis som vanligt. Vi får se.

2 kommentarer:

  1. Oj vad hemskt! jag förstår värkligen om du inte bloggar på ett tag

    SvaraRadera
  2. Jag förstår verkligen också om du inte bloggar på ett tag.
    Annars var det väldigt kul att läsa din enkät:)
    Jag älskar också att svara på enkäter;)

    SvaraRadera