måndag 23 augusti 2010

Nea is back

Japp. Efter en väldigt lång "lässvacka" har jag börjat läsa igen. Jag har ingen aning om varför jag inte läste. Jag tror att datorn kan ha något med saken att göra...


Eftersom det blir lite tråkigt att göra en recension för varje bok i en serie med rätt många böcker så gör ja en lite större recension på bok 2, 3 och 4 i serien Imorgon när kriget kom. Vill du läsa en recension på den första boken så klicka här.

Eftersom jag inte vill avslöja vad som händer så skriver jag bara lite om vad själva serien handlar om.

Australien har blivit invaderat och befolkningen har tagits till fånga. Några ungdomar lyckades undgå att bli tagna och lever nu ute i bushen i deras hemliga fristad kallad Helvetet. De gör motstånd mot inkräktarna och kämpar för att överleva och ta tillbaka vad som är sitt.


Den här serien är riktigt, riktigt bra. De känns på något sätt väldigt realistiska och innehåller alla kryddor för en riktigt bra bok. Det blir aldrig långtråkigt och berättelsen går framåt. Mina favoriter var nummer 1 och 3. Tvåan och fyran kändes inte lika spännande. Jag ska verkligen läsa de tre sista böckerna och jag blir lite nyfiken på böckerna som handlar om hur det blev efter kriget. En serie som verkligen rekommenderas!

4 kommentarer:

  1. Hej Hej!
    Till och med jag förstår bloggspott! <3 Jag kan göra design! Fatta vad grymt! Tack du med!

    det ända ssom seriöst suger med bloggspott är att man inte bara kan kommentera att man måste skriva massa sidor först :)

    SvaraRadera
  2. Aa, det är lite jobigt :S Men ändå :D

    SvaraRadera
  3. Svar: Självklart får du sno enkäten! :)
    Det är ju bara roligt att någon annan vill fylla i en enkät man gjort ;)

    SvaraRadera
  4. Roligt att du tycker om dem! Jag har första boken på min bokpall nu, men har inte hunnit börja läsa den ännu...
    Fin blogg du har, förresten :) Jag ska börja följa den :) kolla gärna in min bokblogg, och följ om du vill!
    /Sofie

    SvaraRadera